| Nyomtatás |
hatartalan-logo

TEVÉKENYSÉGEINK

2016. június 13-án Nemzeti összetartozás témanapot tartottunk a HAT-15-06-0017 pályázattal kapcsolatban:
A témanap folyamán előadást tartottunk a meglátogatott Kodály Zoltánhoz, Vörösmartyhoz és Gárdonyihoz kapcsolódó turisztikai nevezetességekről és az iskola udvarán előadás keretében tájékoztattuk iskolánk tanulóit. A diákok megismerték a világháborút lezáró békeszerződést. Egy filmrészlet megnézése után szakos tanár irányításával kiemelték a főbb eseményeket. Saját térképen jelölték az elvesztett területeket, szembesültek az országot ért változás nagyságával. Ezután az események irodalomra gyakorolt hatásával ismerkedtek szaktanár segítségével. Néhány műrészlet felolvasása segítette őket, hogy átérezzék a Trianon utáni időszakot megélő emberek hangulatát. Téma volt az elcsatolt területek nyelvhasználati kérdése is, hiszen személyesen tapasztalták a határon túli magyarok kétnyelvűségét. Majd a Kodály által gyűjtött felvidéki énekekből énekeltek énektanár vezetésével (A csitári hegyek alatt).

 

2016. június 14-én értékelő órát tartottunk a HAT-15-06-0017 pályázattal kapcsolatban:
Bemutattuk a kirándulásról készült úti beszámolónkat képekkel illusztrálva iskolánk tanulóinak. Minden nap eseményeit egy-egy tanuló a maga szemszögéből mutatta be, saját személyes élményeit kapcsolta a helyszínekhez. Ezt követően szóbeli kérdés-felelet formájában mértük fel, hogy ki mennyire szerzett elmélyült ismereteket utazása, illetve a látott bemutató során. A tanulók vegyes csapatokat alkotva válaszoltak a bemutatón elhangzottakhoz kapcsolódó kérdésekre. Az óra elérte célját, hiszen felkeltette iskolánk tanulóinak érdeklődését a Felvidékkel és a felvidéki magyarsággal kapcsolatban.

Az értékelő órán készült prezentáció ITT


2016. június 15-én bemutató előadást tartottunk a HAT-15-06-0017 pályázattal kapcsolatban.
 
A HAT-15-06-0017 pályázatunk rövid értékelése:
A diákokkal az előkészületek során felkészültünk a tanulmányi kirándulások történelmi, turisztikai, művészeti és tudományos ismereteivel kapcsolatban (Csallóköz, Zoboralja és a Velencei-tó térsége, illetve Kodály Zoltán galántai kötődése). Szinte napi kapcsolatban voltunk a Csillagösvény Utazási Irodával, akik mindenben készségesen rendelkezésünkre álltak. A tanulmányi kirándulások során megismerkedtünk a galántai Kodály Zoltán Gimnázium diákjaival és pedagógusaival. Közös műsorokat készítettünk és adtunk elő Vörösmarty, Kodály és Gárdonyi életműveit is felhasználva a március 15-i ünnepi megemlékezés és a június 4-i nemzeti összetartozás napja jegyében. Célunk - Galánta és Kápolnásnyék, illetve Kodály, Vörösmarty és Gárdonyi mélyebb megismerése, a határon túli magyarság életébe való bepillantás - megvalósult. A hazaérkezés után rendszereztük, elmélyítettük az ismereteinket, s ezt átadtuk az itthon maradottaknak. A dokumentumokat pedig mindenki számára elérhetővé tettük. Az értékelő órára való felkészülés komoly munkát jelentett a kiránduláson résztvevő gyerekeknek, hiszen képeket kellett válogatni (szelekciós képesség fejlesztése), a hozzájuk fűződő élményeket átgondolva (emlékezet-fejlesztés) megfelelő formában kellett előadni előadó képesség). A kérdések összeállítása során fejlődött lényeglátó képességük, és a közös feladatmegoldással pedig együttműködésre sarkalltuk őket. A hallgatóknak viszont nagyfokú figyelemre volt szükségük (koncentráció).

 

Névnap

Ma 2019. július. 16, kedd,
Valter napja van.
Holnap Endre, Elek napja lesz.

Pontos idő

Ulti Clocks content

Határtalanul