Gimnázium

Határtalanul pályázat

2019. 03.11-15.
Felvidék, Szlovákia: Somorja

Osztályainkkal hétfőn reggel indultunk, majd érkeztünk meg befogadó iskolánkba, a somorjai  Madach Imre Gimnáziumba.  Itt a helyi történelem tanár egy előadásában megismertette Velünk  Somorja történelmét, és lehetőségünk nyílt egy rövid ismerkedésre a diákokkal. Hatalmas öröm ért minket, amikor kiderült, hogy a 2017.-ben Magyarországon rendezett "Fölszálott a páva" című tehetségkutató győztes Csallóközi táncegyütteséből több tag is a partnerosztályunk tanulója!!! . . .

Tovább olvasom

Néhány kép a kirándulásról

hatartalan

Határtalanul:

Kárpátalja – Kápolnásnyék

Jelképesen a Nemzeti Összetartozás Napján, 2018. június 4-én, a kora esti órákban, hosszú buszozás után érkezett meg Kápolnásnyékre a kárpátaljai Mezőváriból érkező, népes diákcsoport.

Tovább olvasom a cikket

Nagyítás: katt a képre

Kirándulásunk Kárpátalján

A 10. A és 9. B osztály a Határtalanul! pályázat keretében 2017. 09.18-21 között Kárpátaljára látogatott. Erről a kirándulásról készítettünk egy rövid beszámolót, amelyet a nyílra kattintva olvashattok.

down arrow

Szoták Anita, Nemes Anna 9. B osztályos tanulók

A kirándulás során blogot készítettünk, mely az

címen érhető el.

| Nyomtatás |
Képtalálat a következőre: „ukrajna”

Határtalanul!

2017. szeptember 18 - 2017 szeptember 21-ig iskolánk 9.b és 10.a osztályos tanulói ukrajnai kiránduláson vesznek részt a HATÁRTALANUL pályázat keretében.
(kísér: Botta Andrásné, Fintáné Kósa Anikó, Guthy Anzselika)

Rólunk írtuk

2016. július 15-én jelent meg a beszámolónk a Szabad Föld pénteki számában:

ITT OLVASHATÓ

TEVÉKENYSÉGEINK

2016. június 13-án Nemzeti összetartozás témanapot tartottunk a HAT-15-06-0017 pályázattal kapcsolatban:
A témanap folyamán előadást tartottunk a meglátogatott Kodály Zoltánhoz, Vörösmartyhoz és Gárdonyihoz kapcsolódó turisztikai nevezetességekről és az iskola udvarán előadás keretében tájékoztattuk iskolánk tanulóit. A diákok megismerték a világháborút lezáró békeszerződést. Egy filmrészlet megnézése után szakos tanár irányításával kiemelték a főbb eseményeket. Saját térképen jelölték az elvesztett területeket, szembesültek az országot ért változás nagyságával. Ezután az események irodalomra gyakorolt hatásával ismerkedtek szaktanár segítségével. Néhány műrészlet felolvasása segítette őket, hogy átérezzék a Trianon utáni időszakot megélő emberek hangulatát. Téma volt az elcsatolt területek nyelvhasználati kérdése is, hiszen személyesen tapasztalták a határon túli magyarok kétnyelvűségét. Majd a Kodály által gyűjtött felvidéki énekekből énekeltek énektanár vezetésével (A csitári hegyek alatt).

2016. június 14-én értékelő órát tartottunk a HAT-15-06-0017 pályázattal kapcsolatban:
Bemutattuk a kirándulásról készült úti beszámolónkat képekkel illusztrálva iskolánk tanulóinak. Minden nap eseményeit egy-egy tanuló a maga szemszögéből mutatta be, saját személyes élményeit kapcsolta a helyszínekhez. Ezt követően szóbeli kérdés-felelet formájában mértük fel, hogy ki mennyire szerzett elmélyült ismereteket utazása, illetve a látott bemutató során. A tanulók vegyes csapatokat alkotva válaszoltak a bemutatón elhangzottakhoz kapcsolódó kérdésekre. Az óra elérte célját, hiszen felkeltette iskolánk tanulóinak érdeklődését a Felvidékkel és a felvidéki magyarsággal kapcsolatban.

Az értékelő órán készült prezentáció ITT

2016. június 15-én bemutató előadást tartottunk a HAT-15-06-0017 pályázattal kapcsolatban.

A HAT-15-06-0017 pályázatunk rövid értékelése:
A diákokkal az előkészületek során felkészültünk a tanulmányi kirándulások történelmi, turisztikai, művészeti és tudományos ismereteivel kapcsolatban (Csallóköz, Zoboralja és a Velencei-tó térsége, illetve Kodály Zoltán galántai kötődése). Szinte napi kapcsolatban voltunk a Csillagösvény Utazási Irodával, akik mindenben készségesen rendelkezésünkre álltak. A tanulmányi kirándulások során megismerkedtünk a galántai Kodály Zoltán Gimnázium diákjaival és pedagógusaival. Közös műsorokat készítettünk és adtunk elő Vörösmarty, Kodály és Gárdonyi életműveit is felhasználva a március 15-i ünnepi megemlékezés és a június 4-i nemzeti összetartozás napja jegyében. Célunk - Galánta és Kápolnásnyék, illetve Kodály, Vörösmarty és Gárdonyi mélyebb megismerése, a határon túli magyarság életébe való bepillantás - megvalósult. A hazaérkezés után rendszereztük, elmélyítettük az ismereteinket, s ezt átadtuk az itthon maradottaknak. A dokumentumokat pedig mindenki számára elérhetővé tettük. Az értékelő órára való felkészülés komoly munkát jelentett a kiránduláson résztvevő gyerekeknek, hiszen képeket kellett válogatni (szelekciós képesség fejlesztése), a hozzájuk fűződő élményeket átgondolva (emlékezet-fejlesztés) megfelelő formában kellett előadni előadó képesség). A kérdések összeállítása során fejlődött lényeglátó képességük, és a közös feladatmegoldással pedig együttműködésre sarkalltuk őket. A hallgatóknak viszont nagyfokú figyelemre volt szükségük (koncentráció).

2016. június 17. péntek, 09:09

Galántai diákok Kápolnásnyéken

A második tanulmányi kirándulásra 2016. június 6-10-ig került sor. Ezúttal a galántai diákok látogattak el hozzánk Kápolnásnyékre. Egy nagyon tartalmas hetet tölthettünk el a galántai Kodály Zoltán Gimnázium tanulóival és kísérő tanáraival együtt. Az együtt megvalósított programokról, tevékenységekről, közös előadás "termékünkről" fotók és videók itt megtekinthetők:

Képek a Galántai diákok látogatásáról ITT

2016. március 14. hétfő, 10:53

Beszámoló a galántai kirándulásról

2016. március 7-én reggel fél 9-kor a Határtalanul! Együttműködés határon túli gimnáziumok pályázat nyerteseiként Galántára, Szlovákiába indultunk.

Az utazáson negyven kápolnásnyéki és negyven galántani diák vehetett részt. Iskolánkból a 9. B és a 10. A osztályok gimnazista tanulói vehettek részt a sikeresen elnyert pályázati programban.

Marosánné dr. Gáti Gabriella főigazgató asszony, Guthy Anzselika tanárnő és a két osztály osztályfőnök, Müller Ferenc és Valkai Lénárd tanár urak kísértek el minket. A mintegy három órás buszos út után a negyven tanuló és a négy kísérő tanár elgémberedett végtagjait már a szlovákiai levegőn nyújtóztathatta.

Első állomásunk a galántai Kodály Zoltán Gimnázium volt, ahol a két iskola bemutatkozott egymásnak egy-egy digitális előadás keretében. Az öt nap alatt rengeteg látnivalót megtekinthettünk, miközben azt vettük észre, hogy egyre közelebb kerülünk egymáshoz a felvidéki diákokkal és tanáraikkal. Többek között jártunk Deákiban, Nagyszombaton, Zoboralján.

Megismertük a palócok szokásait és hagyományait, de emellett még Galánta múltjába, Kodály Zoltán gyermekkori galántai emlékeibe is betekintést nyerhettünk. Ismereteink bővítésében az ottani gimnázium egyik nyugalmazott tanára, Bartalos Ottmár tanár úr segédkezett. A szállásunk Diószegen volt egy kifogasolhatatlanul tiszta és ízléses hotelben.

Estéinket játékokkal töltöttük, többek közt biliárdozásra is lehetőségünk nyílt. Pénteken egy közös március 15-i megemlékezésen vettünk részt, melyen mindkét iskola tanulói saját műsorral szerepeltek. A közös megemlékezés után indultunk vissza Kápolnásnyékre.

Nehéz volt a búcsúzás a sok-sok közös élmény után, de mikor átléptük a magyar határt mégiscsak jó volt újra hazatérni és a tudat, hogy nemsokára ismét találkozhatunk felvidéki barátainkkal enyhítette a visszavágyakozás fájdalmát. Már nagyon várjuk, hogy viszontláthassuk a galántai diákokat, akik 2016. június 6-án érkeznek hozzánk Kápolnásnyékre és reményeink szerint ismét egy élményekben gazdag hetet tölthetünk majd együtt!

Írták: Dallos Dóra, Egri Tünde Krisztina és Szalay Viktória, 9. B osztályos tanulók

g2

Bemutattuk

egymásnak településeinket és iskoláinkat

g4

Kirándulás Nagyszombatra

g3

Zoboralján elénekeltük a Kodály Zoltán által gyűjtött „A csitári hegyek alatt” népdalt

További képek a galántai kirándulásról ITT

2016. február 26. péntek, 20:08

HATÁRTALANUL

Látogatás a Magyarság Házában

2016. február 26-án a Mi, magyarok látogatóközpont kiállítását a 9.B osztály és a 10.A osztály tanulói látogatták meg a Magyarság Házában Budapesten, a Budai Várnegyedben.

A tanulók a magyar anyanyelvvel kapcsolatban egy múzeumpedagógiai foglalkozáson is részt vettek.

A kiállításon a Kosztolányi Dezső által kiválasztott 10 legszebb magyar szó segítségével minden látogató képet kaphat arról, hogy milyenek vagyunk mi, magyarok.

Kosztolányi a következő 10 szót tartotta anyanyelvünk legszebb szavainak: anya, gyöngy, szűz, ősz, kard, vér, csók, sír, láng és szív.

További érdekes gondolatokat a kiállítóközpont honlapján találhatunk: http://mimagyarok.com/oldal.php?azon=9

NÉHÁNY KÉP ITT

2016. február 25. csütörtök, 12:32

Határtalanul!

kötelező előkészítő óra : 2016. február 25.

Határtalanul! kötelező előkészítő óra : 2016. február 25.
BEMUTATÓ-1 BEMUTATÓ-2 BEMUTATÓ-3

2015. december 18. péntek, 20:49
Kodaly colored

Határtalanul

HAT-15-06-0017

A Határtalanul HAT-15-06-0017 pályázatunkban első feladatként az együttműködés témájához kapcsolódó 2016-os éves naptárt készítettünk, melynek elkészítése során a közösen megvalósítandó "termékben" szereplő személyiségek életének néhány fontosabb eseményét jelenítették meg a tanulók: Kodály Zoltánét, Vörösmarty Mihályét és Gárdonyi Gézáét.

A NAPTÁR ITT LÁTHATÓ

2015. október 20. kedd, 08:09

HATÁRTALANUL

pályázat

Iskolánk, a Kápolnásnyéki Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola támogatást nyert az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelőtől egy szlovákiai és egy magyarországi tanulmányi kirándulás megszervezésére gimnazista diákok részére. A tanulmányi kirándulásokat a galántai Kodály Zoltán Gimnáziummal együtt valósítjuk meg.

A tanulmányi kirándulásaink mottója:

”Vörösmarty Mihály, Gárdonyi Géza és Kodály Zoltán nyomdokain”

A projekt azonosító száma: HAT-15-06-0017

A támogató: az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

A támogatás összege: 3.187.000,- Ft  vissza nem térítendő támogatás

A kiránduláson résztvevők: 40 kápolnásnyéki diák (+ 4 pedagógus) és 40 galántai diák (+ 4 pedagógus)

TERVEZETT IDŐPONTOK:

1. Fakultatívan választott Határtalanul! előkészítő tevékenység: 2015. december 31-ig valósul meg
2. Határtalanul! kötelező előkészítő óra : 2016. február 25.
3. Látogatás a Mi, magyarok látogatóközpont kiállításán: 2016. február 26.
4. Első tanulmányi kirándulás (a kápolnásnyéki csoport utazik Galántára): 2016. március 7-11.
5. Második tanulmányi kirándulás (a galántai csoport utazik Kápolnásnyékre): 2016. június 6-10.
6. Fakultatívan vállalt Határtalanul! témanap megvalósítása: 2016. június 13.
7. Határtalanul! kötelező értékelő óra: 2016. június 14.
8. Fakultatívan vállalt Határtalanul! bemutató óra: 2015. június 15.

hat logo

Határtalanul!

együttműködés gimnáziumok között pályázati felhívás

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő nyílt pályázatot hirdet Együttműködés gimnáziumok között címmel, a külhoni magyarsággal kapcsolatos ismeretek bővülésének, a magyarországi és külhoni fiatalok közötti kapcsolatok kialakulásának elősegítésére.

A felhívás kódja: HAT-15-06

A pályázat benyújtásának határideje: 2015. június 25.

01 02 03

Névnap

Ma 2019. július. 16, kedd,
Valter napja van.
Holnap Endre, Elek napja lesz.